18/10 Wereld Menopauzedag!

Gisteren 18 oktober was het 🌺 Wereld M E N O P A U Z E dag! 🌺 Naar aanleiding hiervan ben ik naar de Menopauze POP-UP geweest in het Menopauzehuis te Deinze in de Kortrijkstraat! Menopauzeconsulent Gerda Desmidt gaf meer uitleg over de vrouw en haar lichaam tijdens deze fase, heel interessant! Iedereen spreekt altijd van de menopauze, maar weet dat hier naartoe verschillende fasen moeten doorlopen worden. Iedere vrouw is verschillend en de PREmenopauze kán al beginnen vanaf 40-45 jaar bijvoorbeeld. Dus we moeten ons bewust zijn van deze signalen en kunnen dan preventief gaan werken! Menopauze mag

% OFF tijdens het openingsweekend 24-25 november!

🌸 % O F F 🌸 % O F F 🌸 % O F F 🌸 Al een tipje van de sluier, in iedere goodiebag zal onder andere deze BON te vinden zijn van Eating Habits! (naast alle andere leuke staaltjes / bonnen / … ) €5 korting bij het intakegesprek indien je binnen de week na het openingsweekend jouw 1e afspraak vastlegt ☺️! Schrijf je snel in! (meer info op het evenement op Facebook of op vorige blogpost op mijn website!) Bijna 50% van de plaatsen zijn al ingenomen, nog 5 weken tot de opening in de Pachthofstraat! Voor

Eating Habis verhuist naar de Pachthofstraat in Deinze!

TOETERS & BELLEN! Eating Habits gaat verhuizen naar de nieuwe praktijklocatie! De meesten onder jullie weten al dat ik sinds december vorig jaar verhuisd ben & nu verhuist ook mijn praktijk mee! Vanaf maandag 27 november 2017 zullen er geen consultaties meer doorgaan in J. de Bethunelaan in Sint-Martens-Leerne, maar in de Pachthofstraat nummer 15 te Deinze (exact 7,1km verder dan de locatie in Leerne ) Vrijdag 24 & zaterdag 25 november is het OPENINGSWEEKEND en jullie zijn ALLEN van harte welkom! Om het praktisch & vlot te laten verlopen kunnen jullie dat weekend jullie moment reserveren! Voor diegene die

De voedingsdriehoek op z’n KOP! IK BEN FAN!!

YAYAYAY! Eindelijk is ie er! De nieuwe voedingsdriehoek! En wat ben ik blij met het resultaat! Er wordt mooi rekening gehouden met de kwaliteit van de voeding: – Onderscheid tussen geraffineerde en ongeraffineerde koolhydraten – Onderscheid tussen natuurlijke vetten en industriële vetten – Onderscheid in verschillende consumptievorm bijvoorbeeld vers stuk fruit vs. fruitsap,… Ook wordt mooi weergegeven waar jouw voedingspatroon op gebaseerd moet zijn, wat er evenals aanwezig moet zijn maar in mindere mate en wat we liefst zoveel mogelijk mijden. Heel duidelijk! Ik licht ‘m graag even verder toe aan jullie! VOEDINGSDRIEHOEK // Gezond en duurzaam eten met de

Gezonde knaller van formaat!

Vegetarische cannelloni met Italiaanse groente & geitenkaas! [Gebaseerd op recept van Albert Heijn!] Ingrediënten (4 personen)  2 tenen knoflook  300g snoeptomaatjes  (olijf)olie  takjes tijm  1 el witte wijn azijn of gewone azijn  600 ml gezeefde tomaten (Merk ‘Mutti’ Albert Heijn)  800 g Italiaanse roerbakgroente  200g geitenkaas naturel in plakjes  80 g pijnboompitten  250 g verse lasagnebladen (koelvers) Bereiding (30min. bereiden & 20min. oventijd) Snijd de knoflook fijn. Halveer de tomaatjes. Ris de blaadjes van de tijm. Bak de knoflook in een beetje olie in een hapjespan 1 min. op middelhoog

Eating Habits in de krant!

WHOOT WHOOT! 😀 Eating Habits staat (terug) in de krant! Naar aanleiding van de heisa omtrent Fipronil in eieren, stond Eating Habits Het Laatste Nieuws maar al te graag te woord! Hoe gezond zijn eieren nu echt? Vind hieronder de link naar het volledige interview! 😀 Hoe gezond zijn eieren nu echt? En hoeveel mag je er dan van eten? GREETS! Charlotte

Vacation is ON!

Lieve cliëntjes, Eating Habits is van 10/7 t.e.m. 30/7 met jaarlijks verlof! 🙂 Tijd om te genieten maar vooral ook tijd om: … – oa. de praktijkruimte op het nieuwe praktijkadres in orde zetten 🙂 (snel meer info!) – weekmenu’s te updaten & aan te vullen – voedingsadviezen te updaten – lectuur door te nemen – … Zodanig ik na mijn verlof terug klaar ben om jullie gedurende een volledig jaar 200% optimaal te begeleiden! 🙂 #chargingbatteries Telefonisch ben ik niet te bereiken, gelieve via info@eating-habits.be uw bericht na te laten, dan beantwoord ik deze stuk voor stuk na mijn verlof! Zomerse groet &

SUMMER is for SALADS!

PIMP jouw zomer met heerlijke salades! Zorg voor voldoende variatie zodanig het niet saai wordt! Hieronder vind je enkele tips hoe ik voor variatie zorg in mijn salades. Ik bouw mijn salades telkens op uit 5 componenten: 1.       De groenten (onbeperkt) : meestal maak ik gebruik van 3 soorten groenten waarbij als basis altijd salade (hier is ook zoveel variatie in, dus maak er gebruik van), en hieraan voeg ik nog twee andere kleurrijke groenten toe! 2.       Vlees / vis / kaas (max. 80 à 100g): kies voor magere vleeswaren zoals sneetjes vlees, (kant-en-klare) reepjes vlees, gesneden overschotje vlees van

Eating Habits’ WATERZOOI!

Nog een klassieker in een licht jasje gestoken! 😉 Eating Habits’  WATERZOOI! Ingrediënten (2 personen) –          200 g aardappelen –          4 wortelen –          2 preien –          1 ui –          2 stengels selder –          1 kippenbouillonblokje –          2 kipfilets –          100ml lichte room (7% v.g.) –          1 el maïszetmeel –          Bakmargarine –          peper en zout   Bereidingswijze Schil de aardappelen en snij ze in gelijke stukjes. Kook gaar in 20 minuten. Schil de wortelen en snij in blokjes van een halve centimeter. Was de prei en snij in ringen. Snij de ui fijn. Snij de selder in blokjes van een halve

Vislasagne ; TOPPER van formaat!

Eating Habits’ lasagne viel bij jullie reuze in de smaak, maar laat mij jullie ‘pretty please’ voorstellen aan deze topper van formaat! 😉 Een héérlijke gezonde vislasagne! Een persoonlijke favoriet! Vaak krijg ik de vraag in de praktijk hoe we vis lekker mager kunnen bereiden. In dit gerecht komt dit veelal door de kruiding (met natuurlijke kruiden). Heerlijke combi! TIP: bij de ingrediënten gebruik ik onder andere gepelde tomaten uit blik en geen verse tomaten die ik pel. Waarom? Deze in blik komen uit het Zuiden en hebben veel meer smaak dan onze Belgische op dit moment.. Ingrediënten voor 2 personen

Charlotte

V o e d i n g s d e s k u n d i g e

Equilibre3

Afvallen via volwaardige maaltijdvervangers

Naast vermagering via de klassieke manier bied ik ook een dieetplan op met maaltijdvervangers. Ik leg de nadruk in het bijzonder op maaltijdvervangers, om er op te duiden dat het geen proteïnedieet is! Met een proteïnedieet ga je op korte

meer info

Instagram

© 2015 Eating Habits