Eating Habits’ WATERZOOI!

Nog een klassieker in een licht jasje gestoken! 😉 Eating Habits’  WATERZOOI! Ingrediënten (2 personen) –          200 g aardappelen –          4 wortelen –          2 preien –          1 ui –          2 stengels selder –          1 kippenbouillonblokje –          2 kipfilets –          100ml lichte room (7% v.g.) –          1 el maïszetmeel –          Bakmargarine –          peper en zout   Bereidingswijze Schil de aardappelen en snij ze in gelijke stukjes. Kook gaar in 20 minuten. Schil de wortelen en snij in blokjes van een halve centimeter. Was de prei en snij in ringen. Snij de ui fijn. Snij de selder in blokjes van een halve

Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestEmail this to someone

Vislasagne ; TOPPER van formaat!

Eating Habits’ lasagne viel bij jullie reuze in de smaak, maar laat mij jullie ‘pretty please’ voorstellen aan deze topper van formaat! 😉 Een héérlijke gezonde vislasagne! Een persoonlijke favoriet! Vaak krijg ik de vraag in de praktijk hoe we vis lekker mager kunnen bereiden. In dit gerecht komt dit veelal door de kruiding (met natuurlijke kruiden). Heerlijke combi! TIP: bij de ingrediënten gebruik ik onder andere gepelde tomaten uit blik en geen verse tomaten die ik pel. Waarom? Deze in blik komen uit het Zuiden en hebben veel meer smaak dan onze Belgische op dit moment.. Ingrediënten voor 2 personen

Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestEmail this to someone

Eating Habits’ lasagne!

Op algemeen verzoek het recept van mijn gezonde lasagne! Ieder gerecht heeft zijn gezonde variant! Deze lasagne is gemaakt met een overload aan groente en weinig gehakt. Tevens gemaakt met volkoren lasagnebladen en ricotta in plaats van kaassaus! Maar O-ZO-HEERLIJK! Probeer het zeker zelf eens uit! Smakelijk! Ingrediënten (4 personen) –          400g gemengd gehakt –          9 vellen volkoren lasagne (meestal te verkrijgen in Albert Heijn) –          1 grote ui –          1 courgette –          1 aubergine –          5 wortelen –          1 rode paprika –          1 gele paprika –          250g champignons –          2 bokalen van 500g (dikke) tomatenpassata met basilicum (ik neem altijd

Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestEmail this to someone

A goal without a plan, is just a wish

A woman with a plan! S U N D A Y R I T U A L : weekmenu & shoppinglist opstellen! Als je al jouw ingrediënten in huis hebt, kan op 30min. een gezonde én lekkere maaltijd op jouw bord toveren! Doe inspiratie op in kookboeken, tijdschriften, winkeltijdschriften, Facebook, Pinterest,… Pas eventueel wel verhoudingen/hoeveelheden aan! Een gezonde levensstijl = 1. P L A N N E N 2. bewust mét shoppinglist inkopen gaan doen! Hulp nodig bij het plannen van jouw gezonde levensstijl en het aanpassen van receptuur? Ik help jou heel graag verder! 0497/65.50.86 – info@eating-habits.be LIEFS! Charlotte  

Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestEmail this to someone

2017, your year to sparkle!

J A N U A R I , de maand van : ‘New year – New me’ Iedereen kan er wel van meespreken: – voornemens opstellen waarvan je al op voorhand weet dat ze moeilijk tot niet haalbaar zijn.. … – onbereikbare doelen opstellen.. – teveel doelen opstellen.. – in uitersten denken.. – alles of niks mentaliteit… Graag help ik jullie bij het opstellen van haalbare doelen! Graag geef ik professionele begeleiding naar een gezonde levensstijl voor 2017 en alle andere opvolgende jaren! Weg met onhaalbare voornemens, elk jaar weer opnieuw! Laat 2017 jouw jaar worden!! Vanaf morgen vlieg ik

Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestEmail this to someone

MY 8 ‘BREAKFAST TO DO’S!’

Ik zette voor jullie even mijn belangrijkste ontbijttips op een rijtje! Met deze 8 to do’s kan het gewoon niet misgaan! 🙂 1. Go for ‘All inclusive’ Belangrijk bij een ontbijt, en bij elke maaltijd trouwens, is dat deze volwaardig is. Wat wil zeggen dat alle essentiële bestanddelen aanwezig zijn. Zowel koolhydraten als eiwitten als (gezonde) vetten. Een volwaardig ontbijt geeft het langst een verzadigend gevoel want elk nutriënt heeft zijn specifieke functie (zie later). Enkel crackers eten bijvoorbeeld zal snel weer honger geven… 2. Take your time! Schrok het eten niet haastig naar binnen. Zet jouw wekker 5 minuutjes vroeger,

Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestEmail this to someone

BACK ON TRACK !

Hello Foodies! I am B A C K  O N   T R A C K ! Whoopwhoop! Sinds gisteren helemaal terug tot uw dienst! Mijn batterijen zijn volledig opgeladen om jullie terug te motiveren & inspireren bij jullie persoonlijke doelen! Afspraak maken kan telefonisch via 0497/65.50.86 of via email info@eating-habits.be Tot snel! Charlotte #byebyevacay #backtowork #motivated #letsdothis #yeswecan #letsmotivate #letsinspire #healthyfoodie #healthylifestyle #personalbodyplan #personalcoaching #positivevibes  #eatinghabits #eatgoodfeelgood #dietitian #nutritionist #deinze

Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestEmail this to someone

🌴 H O L I D A Y A Y A Y A Y🌴

Eating Habits gaat er vanaf volgende week (18/07) even tussenuit voor 3 weekjes (t.e.m. 07/08) ! TO DO’s during my holiday : – nieuwe ideeën uitwerken – batterijen volledig (over)laden om jullie allemaal weer een jaar te MOTIVEREN en te STIMULEREN!  – schilderwerken uitvoeren – … en een beetje genieten ook wel 🙂 😉 AFSPRAKEN (maken goede vrienden) : Via telefoon ben ik 3 weken niet bereikbaar maar via MAIL kunnen jullie gerust sturen om nieuwe afspraken alreeds vast te leggen voor na mijn verlof, dringende vragen,… >> info@eating-habits.be Heel graag tot binnenkort! Sunny Greets! Charlotte      

Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestEmail this to someone

NICECREAM! 💕

Ohh myyyy! Let me introduce you ; N I C E C R E A M ! * Hartjes in m’n ogen * Gezondere variant op roomijs (én ook gezonder dan de light varianten) PLUS 100% pure ingrediënten! Geen zoetstoffen, additieven of andere toevoegsels wat je wel bij de light varianten hebt! #goforpure Ik maakte een variant met aardbeien, maar natuurlijk kun je nicecream helemaal maken zoals jij het lekker vindt. Denk bijvoorbeeld aan mango, chocolade (met raw cacao poeder),… Het kan allemaal! Natuurlijk zijn de energiearme fruitsoorten zoals aardbei, framboos, blauwe bes,.. het meest caloriearme! Het enige wat je

Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestEmail this to someone

Deinze goes HEALTHY !

W H O O T  W H O O T !! D E I N Z E  G O E S   H E A L T H Y! ❤ … en als diëtiste kan ik dit alleen maar toejuichen! 🙌 H A P P E T I J T  ;  Gezonde hapjes- en tapasbar! Happetijt biedt heerlijke hapjes en tapasschotels. Alle hapjes worden vers bereid en met de grootste zorg gepresenteerd zodat je instant water in de mond krijgt. Bovendien denkt Happetijt ook aan je gezonde levensstijl: alles wordt huisbereid, van pesto’s en tapenades tot foccacia en toasten. G E N ‘

Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestEmail this to someone
Charlotte

V o e d i n g s d e s k u n d i g e

Equilibre3

Afvallen via volwaardige maaltijdvervangers

Naast vermagering via de klassieke manier bied ik ook een dieetplan op met maaltijdvervangers. Ik leg de nadruk in het bijzonder op maaltijdvervangers, om er op te duiden dat het geen proteïnedieet is! Met een proteïnedieet ga je op korte

meer info

Instagram

© 2015 Eating Habits