Wedding Bells! [out of office]

M A R R I A G E : “ An endless sleepover with your favorite weirdo 😍 “ … and I am S O ready for it!! Lieve cliëntjes! ❤️Eating Habits is O U T . O F . O F F I C E van 22 mei t.e.m. 5 juni wegens mijn huwelijk met Maxim zaterdag 25 mei ! 👰🏻🤵🏼💍 Ik zal gedurende deze periode telefonisch niet bereikbaar zijn, en ook voicemail zal niet beluisterd worden en smsjes zullen niet gelezen, noch beantwoord worden. ☺️ Dus voor nieuwe afspraken of alle andere vragen mail naar info@eating-habits.be! 🤩 Zo

Zùsto vanaf nu verkrijgbaar in de praktijk (omdat ik zo’n fan ben)!

Zùsto is een revolutionaire suikervervanger die 75% minder calorieën bevat dan suiker, is gemakkelijk te verwerken en smaakt zo zoet als gewone suiker. Zùsto bevat een combinatie van specifieke voedingsvezels die speciaal zijn geselecteerd vanwege hun gezondheidswaarde en hun uitstekende eigenschappen. De specifieke samenstelling biedt de mogelijkheid om 100% traditionele suikers in elk suikerhoudend product op een 1-op-1-gewicht basis te vervangen, terwijl de structurele en organoleptische eigenschappen van het oorspronkelijke voedingsproduct behouden blijven. Dus dit is een enorm pluspunt bij het bakken, indien er 100g suiker in het recept staat, vervang je het door 100g Zùsto! Zùsto bestaat voornamelijk uit

“If you don’t change, you can’t grow”

Eating Habits U N D E R C O N S T R U C T I O N 🛠 “Mijn verhaal over Eating Habits die groeit & evolueert, hoe mijn dromen voor Eating Habits uitkomen en mijn plannen/visie voor 2019-2020 ❤️” Deze week wordt ‘achter de schermen’ gewerkt! Geen weekje congé ( helaas 😂🌴🌊), maar er wordt hard gewerkt om Eating Habits te upgraden en de praktijk terug op punt te stellen 💪🏻 Het afsprakensysteem wordt op punt gezet (dit was prioriteit!), consulten worden geüpdatet, mijn website wordt vernieuwd (SOON ONLINE🤩), er zullen meer en meer workshops gelanceerd worden

Nieuwe workshop @ Eating Habits!

Ik merk in de praktijk dat veel mensen die een gezondere levensstijl willen aangaan vastlopen bij de combinatie: – lekker – gezond – gevarieerd – ‘tijd-vriendelijk’ – passend binnen het ganse gezin Hoe kan je van élk gerecht een gezondere variant maken? Gezond koken hoeft helemaal niet saai & eentonig te zijn, elk gerecht heeft zijn gezondere variant en dat is wat tijdens deze workshop besproken wordt! WAT MAG JE VERWACHTEN? – Hoe gezonde hapjes maken? – Hoe recepten aanpassen? Van klassiek naar ovenschotels tot ‘healthy fastfood’! – Klassiekers in een gezonder jasje – Hoe desserts gezonder bereiden – Last

DUIVELSE TORTILLATOASTJES

Ingrediënten voor zo’n 15 hapjes: 15 gezouten maïstortillachips (natuur, zonder toegevoegd smaakje) 10 kerstomaatjes 20 ontpitte, zwarte olijven een grote handvol verse basilicum, fijngehakt ½ tl gedroogde oregano ½ tl balsamicoazijn ½ tl citroensap 1 ½ tl olijfolie enkele druppels tabasco versgemalen zwarte peper Bereiding Snijd de kerstomaatjes in schijfjes en vermeng ze met de helft van de basilicum, de balsamicoazijn, tabasco en ½ tl van de olijfolie. Zet even opzij. Mix de olijven, de andere helft van de basilicum, 1 tl olijfolie, de oregano, het citroensap en wat versgemalen zwarte peper tot een tapenade met behulp van een staafmixer

Raket-ijsjes for the win!

Mei – juni heeft ons al enorm verwend met warme temperaturen! #andweloveit Een I J S JE kan dan héérlijk verfrissend zijn, maar dit brengt meestal wel de nodige calorieën met zich mee! Even wat tips op een rijtje : WATERIJSJES FOR THE WIN! Maar 40 kcal voor één raket! #loveit CALORIEARM ijs : ICY ijs van IJSBOERKE & OPPO ijs (te verkrijgen bij Albert Heijn & Delhaize) = 80 à 100 kcal voor 2 bolletjes 2 bolletjes SORBETIJS = 100kcal 2 bolletjes ROOMIJS = 190 kcal 1 MAGNUM = 270 kcal (!!!) GREETS! Charlotte FacebookTwitterPinterestemail

Blueberry mmmmuffins

Aantal personen: 12 delicious muffins Ingrediënten 200 gram volkoren bloem 2 theelepels bakpoeder 85 gram ZUSTO (of andere zoetstof maar dan wel nog omrekenen) 250 gram magere kwark/yoghurt 2 eieren 2 eetlepels neutrale olie 200 gram blauwe bessen Bereiding Verwarm de oven voor op 180°C. Neem een kom en mix de bloem en het bakpoeder. Hou wel 1 theelepel bloem apart en mix dit door de blauwe bessen. Zet aan de kant. Neem een andere kom en mix daarin de suiker, de yoghurt, olie en eieren. Voeg de het eiermengsel bij de bloem en zet onder elkaar met een spatel.

Hét recept van de gezonde brownies!

Op vraag van heel velen onder jullie: hét recept van de lichte brownies! Ingrediënten (10 personen) 100g courgette 100g zwarte chocolade 1 el ongesuikerde bittere cacao 100g ZUSTO (100g ZUSTO = 100g suiker) Of je gebruikt een andere zoetstof die dan wel nog moet omgerekend worden 4 eieren 2 el bloem 1 tl bakpoeder snuifje zout Bereiding Verwarm de oven voor op 150°C. Maak de courgette schoon, haal de schil eraf en gooi de zaadjes weg, snijd in blokjes. Laat de courgette enkele minuten stomen en mix vervolgens tot een puree. Ik laat de courgette stomen door middel van een

Eating Habits is verhuisd!

🔸 S O H A P P Y ! 🔸 Eating Habits is verhuisd naar de Pachthofstraat in Petegem a/d Leie, Deinze! Dit weekend een geslaagd openingsweekend achter de rug, mede dankzij jullie talrijke opkomst, positieve reacties en enorme enthousiasme! Evenals de vele attenties, kaartjes & bloemen! BEDANKT! Mijn praktijk is helemaal opgefleurd! 💐 Ik wou een ruimte inrichten waar mensen zich zouden thuisvoelen en wou het allesbehalve klinisch.. Het is een ruimte geworden waar mensen in huiselijke sfeer kunnen leren, ontwikkelen, evolueren,… Een ruimte vol positieve energie! In elk hoekje van de kamer is wel een motivatiequote of positieve

18/10 Wereld Menopauzedag!

Gisteren 18 oktober was het 🌺 Wereld M E N O P A U Z E dag! 🌺 Naar aanleiding hiervan ben ik naar de Menopauze POP-UP geweest in het Menopauzehuis te Deinze in de Kortrijkstraat! Menopauzeconsulent Gerda Desmidt gaf meer uitleg over de vrouw en haar lichaam tijdens deze fase, heel interessant! Iedereen spreekt altijd van de menopauze, maar weet dat hier naartoe verschillende fasen moeten doorlopen worden. Iedere vrouw is verschillend en de PREmenopauze kán al beginnen vanaf 40-45 jaar bijvoorbeeld. Dus we moeten ons bewust zijn van deze signalen en kunnen dan preventief gaan werken! Menopauze mag

Charlotte

V o e d i n g s d e s k u n d i g e

Equilibre3

Afvallen via volwaardige maaltijdvervangers

Naast vermagering via de klassieke manier bied ik ook een dieetplan op met maaltijdvervangers. Ik leg de nadruk in het bijzonder op maaltijdvervangers, om er op te duiden dat het geen proteïnedieet is! Met een proteïnedieet ga je op korte

meer info

Instagram

© 2015 Eating Habits