Vislasagne ; TOPPER van formaat!

Eating Habits’ lasagne viel bij jullie reuze in de smaak, maar laat mij jullie ‘pretty please’ voorstellen aan deze topper van formaat! 😉 Een héérlijke gezonde vislasagne! Een persoonlijke favoriet!

Vaak krijg ik de vraag in de praktijk hoe we vis lekker mager kunnen bereiden. In dit gerecht komt dit veelal door de kruiding (met natuurlijke kruiden). Heerlijke combi!

TIP: bij de ingrediënten gebruik ik onder andere gepelde tomaten uit blik en geen verse tomaten die ik pel. Waarom? Deze in blik komen uit het Zuiden en hebben veel meer smaak dan onze Belgische op dit moment..

Ingrediënten voor 2 personen

–          6 volkoren lasagnevellen (afhankelijk van de grootte van de schaal, ik gebruik ene van 22 op 22 cm)

–          400g kabeljauw

–          1 citroen, sap

Voor de tomatensaus

–          2 teentjes look

–          1 ui fijngesnipperd

–          1 takje tijm

–          1 blaadje laurier

–          1 blik gepelde tomaten

–          1 koffielepel tomatenconcentraat

–          olijfolie

–          peper en zout

Voor de aubergine

–          1 aubergine

–          1 takje rozemarijn

–          peper & zout

Voor de pesto

–          1/3e bussel bladpeterselie

–          2 el pijnboompitten

–          1 el kappertjes

–          enkele druppels citroensap

–          1 el geraspte Parmezaanse kaas

–          ½e teentje look

–          1 el olijfolie

–          peper zout

Bereiden

Verwarm de oven voor op 200 graden. Kook de pastavellen gaar in veel water. Fileer de kabeljauwfilets overlangs in 2 en kruid deze met peper en zout. Maak de tomatensaus. Stoof de ui samen met de look, een takje tijm en een blaadje laurier aan in weinig olijfolie. Voeg de tomatenblokjes, het tomatenconcentraat en een snuifje zout toe. Laat een tiental minuutjes sudderen op een zacht vuurtje. Kruid met peper en zout. Mix tot een tomatensaus (er mogen nog wat stukjes in zitten).

Snijd de aubergine in kleine blokjes en stoof deze aan in weinig olijfolie samen met een takje rozemarijn. Kruid met peper en zout. Doe alle ingrediënten voor de pesto samen in de vijzel en stamp fijn.

Neem een grote ovenschaal en bestrijk deze met wat olijfolie. Bedek de bodem met pastavellen en kabeljauw en lepel een laagje tomatensaus er over. Bestrooi vervolgens met aubergineblokjes en leg er opnieuw een pastavel over. Bestrijk dit met de peterseliepesto. Plaats de schotel gedurende 10 minuten in een voorverwarmde oven van 200 graden. Besprenkel de lasagne net voor het serveren met enkele druppeltjes citroensap.

LIEFS & SMAKELIJK!

Charlotte
Charlotte

V o e d i n g s d e s k u n d i g e

Equilibre3

Afvallen via volwaardige maaltijdvervangers

Naast vermagering via de klassieke manier bied ik ook een dieetplan op met maaltijdvervangers. Ik leg de nadruk in het bijzonder op maaltijdvervangers, om er op te duiden dat het geen proteïnedieet is! Met een proteïnedieet ga je op korte

meer info

Instagram

© 2015 Eating Habits