NICECREAM! 💕

Ohh myyyy! Let me introduce you ;

N I C E C R E A M ! * Hartjes in m’n ogen *

Gezondere variant op roomijs (én ook gezonder dan de light varianten) PLUS 100% pure ingrediënten! Geen zoetstoffen, additieven of andere toevoegsels wat je wel bij de light varianten hebt! #goforpure

Ik maakte een variant met aardbeien, maar natuurlijk kun je nicecream helemaal maken zoals jij het lekker vindt. Denk bijvoorbeeld aan mango, chocolade (met raw cacao poeder),… Het kan allemaal! Natuurlijk zijn de energiearme fruitsoorten zoals aardbei, framboos, blauwe bes,.. het meest caloriearme!

Het enige wat je nodig hebt zijn een paar rijpe bananen, een vriezer, een staafmixer of keukenmachine en jouw favoriete ingrediënt.

Wat heb je nodig? (1 portie)

– 1 grote banaan
– 220 gram aardbeien (waarvan 100g apart houden als topping)
– scheutje soja melk light tot je het ideaal vindt qua smeuïgheid (of kan ook met gewone halfvolle melk, ik vind het lekkerst met soja!)

How 2 make?

– Pel de banaan, snijd ze in plakjes en vries ze in (voor minimaal 5 uur).
– Haal de banaan weer uit de vriezer vlak voor je ze gaat maken.
– Was de aardbeien.
– Mix de bevroren plakjes banaan met een staafmixer of keukenmachine.
– Voeg een scheutje melk of soja melk light toe om het mengsel iets meer creamy te maken.
– Voeg tenslotte ook de helft van de aardbeien toe aan het mengsel & gebruik de rest als topping!
– Is het mengsel lekker creamy geworden? Schep het in een bakje en genieten maar!

Genieten? Reken maar van YES!


Let’s prove!

2 bollen roomijs
365 kcal – 32g suikers – 24g vet

2 bollen nicecream
200kcal – 33g suikers – 1g vet
>> Suikers afkomstig van aardbei-banaan-en beetje van de (soja)melk))

Taste it out!

Charlotte
Charlotte

V o e d i n g s d e s k u n d i g e

Equilibre3

Afvallen via volwaardige maaltijdvervangers

Naast vermagering via de klassieke manier bied ik ook een dieetplan op met maaltijdvervangers. Ik leg de nadruk in het bijzonder op maaltijdvervangers, om er op te duiden dat het geen proteïnedieet is! Met een proteïnedieet ga je op korte

meer info

Instagram

© 2015 Eating Habits