Gezonde knaller van formaat!

Vegetarische cannelloni met Italiaanse groente & geitenkaas! [Gebaseerd op recept van Albert Heijn!]

Ingrediënten (4 personen)
 2 tenen knoflook
 300g snoeptomaatjes
 (olijf)olie
 takjes tijm
 1 el witte wijn azijn of gewone azijn
 600 ml gezeefde tomaten (Merk ‘Mutti’ Albert Heijn)
 800 g Italiaanse roerbakgroente
 200g geitenkaas naturel in plakjes
 80 g pijnboompitten
 250 g verse lasagnebladen (koelvers)

Bereiding (30min. bereiden & 20min. oventijd)
Snijd de knoflook fijn. Halveer de tomaatjes. Ris de blaadjes van de tijm. Bak de knoflook in een beetje olie in een hapjespan 1 min. op middelhoog vuur. Voeg de snoeptomaatjes, tijm, azijn en gezeefde tomaten toe. Breng aan de kook en stoof 15 min. op laag vuur. Verwarm de oven voor op 190 °C. Verwarm ondertussen een scheutje olie in een wok en roerbak de groente in 7 min. gaar. Voeg ¾ van de geitenkaas en de helft van de pijnboompitten toe en verwarm 3 min. Neem een lasagneblad en schep over de breedte een lepel groente. Rol op en leg in de ovenschaal. Herhaal met de rest van de lasagnebladen. Giet de tomatensaus over de cannelloni, verdeel de rest van de geitenkaas erover en bestrooi met de rest van de pijnboompitten.

Dit is werkelijk één van mijn favorietjes! Laat het smaken!

TIP: maak dit gerecht voor dubbel aantal personen, zo kan je de helft invriezen en heb je altijd een gezond en snel alternatief als de drukte des dagen zich aandient! Wij zijn thuis met twee, dus ik maak dit recept steeds voor 4!

GREETS!

Charlotte

 

Charlotte

V o e d i n g s d e s k u n d i g e

Equilibre3

Afvallen via volwaardige maaltijdvervangers

Naast vermagering via de klassieke manier bied ik ook een dieetplan op met maaltijdvervangers. Ik leg de nadruk in het bijzonder op maaltijdvervangers, om er op te duiden dat het geen proteïnedieet is! Met een proteïnedieet ga je op korte

meer info

Instagram

© 2015 Eating Habits