FAST, EASY, YUMMIE AND HEALTHY: PERFECT COMBI!

W A T  S C H A F T  D E  P O T?
Zalm uit de oven met sesam, wortel, venkel & komijn! 🎣
⌚ Slechts 10min. voorbereiding en 35min. in de oven! ‪#‎foodspiration‬ ‪#‎easycooking‬ ‪#‎fastcooking‬and ‪#‎healthycooking‬

Ingrediënten (4 personen)

– 800g wortelen
– 500 à 600g rauwe krieltjes (reken ±150g per persoon)
– 2 venkels
– 800g zalm (200g rauwe vis per persoon)
– 4 theelepels witte sesamzaadjes, geroosterd
– 4 theelepels zwarte sesamzaadjes, geroosterd
– Olijfolie
– Zwarte peper
– Snufje zeezout
– Komijn
– 1 limoen

Bereiding

Verwarm de oven voor op 180°C. Zet intussen een pot water op om de krieltjes in de koken. Schil de wortelen met een dunschiller en snijd ze schuin in dunne plakjes. Snijd de venkel in stukjes. Bewaar het loof van de venkel voor de garnering. Doe de stukjes wortel en venkel in een vuurvaste schotel met olijfolie (4 eetlepels, 1 per persoon) en roer goed om, zodat de olijfolie mooi over alle stukjes verdeeld is. Kruid met zwarte peper, zout en komijn. Bak 20min. in de voorverwarmde oven. Doe ondertussen de krieltjes in het kokende water en laat ze gaar worden. Doe wat olijfolie over de zalm (2 eetlepels over 4 stukjes) en een flinke portie geroosterde sesamzaadjes. Rasp er de schil van de limoen over. Leg bij de groenten en bak nog 15 minuutjes in de voorverwarmde oven.

READY and YUMMIE! 😋

T I P : Kruiden maken veelal het gerecht! Maak gebruik van natuurlijke kruiden om je gerecht smaak te geven! Venkel heeft sowieso al een typerende smaak, dit dan in combi met komijn, geroosterde sesamzaadjes, limoenzeste en een snufje peper en zout = smaakbom! Mayonaises zijn hierdoor overbodig! 🚫

Bron: Nooit meer diëten 2 + eigen aanpassingen

Healthy greetings,

Charlotte

blog

Vragen rond dit bericht?

Of wilt u meer weten?

contacteer me