EATING HABITS INSPIREERT!

L A S A G N E  V A N  A U B E R G I N E met kipdijfilet en krieltjes 🍆 || Deze kanjer ging deze avond de oven in 😋👌|| Op 30min. klaar! ‪#‎easycooking‬ ‪#‎fastcooking‬ AND ‪#‎healthycooking‬. Perfect combi!

I n g r e d i ë n t e n (4pers.):

– 2 rode uien, fijngehakt
– 1 teentje knoflook, fijngehakt
– olijfolie
– 800g tomatenblokjes uit blik
– 1 rood pepertje, pitjes verwijderd en in stukjes
– Provençaalse kruiden
– zwarte peper
– snufje zout
– 2 aubergine’s
– 250g mozzarella light
– 4 tomaten, in dunne plakjes
– 500g rauwe krieltjes ( reken 125g p.p.)
– 600g rauw gewogen kipdijfilets (reken 150g rauw p.p.)
– 4 eetlepels pijnboompitten
– verse basilicum

B e r e i d i n g:

Verwarm de over voor op 180graden. En zet een kom water aan de kook voor de krieltjes. Stoof de ui en de knoflook aan in de olijfolie zonder te kleuren. Voeg de tomatenblokjes, rode peper, Provençaalse kruiden, peper en zout toe en laat een 10tal minuten sudderen zonder deksel. Snijd de aubergine in de lengte in plakken van een kleine halve centimeter en kruid met zwarte peper en een snufje zout. Neem een vuurvaste schotel en doe er wat saus in. Maak laagjes van aubergine, de tomatensaus, de mozzarellaplakjes, de schijfjes tomaat en herhaal. Eindig met een laagje mozzarella, een paar schijfjes tomaat en werk af met de pijnboompitten en het basilicum. Bak 30min. in de voorverwarmde oven.

Kook ondertussen de krieltjes gaar en bak de kipdijfilets in olijfolie.

{ Ik gebruik weinig tot nooit kaassauzen, kies liever voor natuurlijke toevoegingen zoals mozzarella light }

Smakelijk!

Bron: ‘Nooit meer diëten 2’, met enkele kleine aanpassingen

Healthy greetings,

Charlotte

blog

Vragen rond dit bericht?

Of wilt u meer weten?

contacteer me